top of page

Ekspansja na nowe rynki

Kiedy się przydaje:

  • Firma sprzedaje usługi w Polsce, ale lokalny rynek jest już nasycony.

  • Zarząd planuje wejście do Korei Południowej, na Filipiny czy do RPA, ale brakuje wiedzy o regulacjach i partnerach lokalnych.

  • Pierwsze próby budowania zespołu zagranicznego kończą się fiaskiem – brak odpowiednich kandydatów i wysokie koszty bez efektu.

 

Co robię:

  1. Analizy i badania rynków – w branży wydobywczej przeprowadziłem badanie rynku w Azji, które doprowadziło do pozyskania wiarygodnych dostawców sprzętu ciężkiego.

  2. Działania operacyjne – w firmie zajmującej się zarządzaniem kryzysowym opracowałem i wdrożyłem plan budowy zespołu ekspertów. Efekt: obniżenie kosztów o 30% oraz stworzenie sieci lokalnych partnerów.

  3. Pozyskiwanie kontrahentów – dla spółki konsultingowej zdobyłem partnerów i dostawców usług w Indiach, Katarze i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Efekt: zwiększenie zasięgu sprzedażowego i osiągnięcie sprzedaży na poziomie 1,5 mln zł w pierwszym roku.

 

Co zyskujesz:

  • Nowe przychody (np. +30% w 12 miesięcy).

  • Mniejsze ryzyko – ekspansja oparta na analizach i sprawdzonych kontaktach.

  • Pozycję międzynarodowej firmy – większy prestiż i wiarygodność w oczach partnerów oraz inwestorów.

Road mapa

bottom of page